PANTOFII SPORT NIKE – SORTIȚI SĂ ÎNVINGĂ
Brandul Nike este lider în domeniul său. Fiecare al treilea pantof sport din lume este prevăzut cu simbolul caracteristic Swoosh, recunoscut pe întreg mapamondul. Cărui fapt se datorează popularitatea extraordinară a acestor produse? Care dintre ele au devenit produse emblematice ale brandului aflat sub protecția zeiței mitologice a victoriei?
Calea spre Nike – mica bere cu mingea de fotbal în spate
Originile brandurilor cu renume sunt deseori legate de micile activități locale. Începutul a fost unul la fel de modest pentru Phil Knight și Bill Bowerman – fondatorii firmei cunoscute azi sub numele de Nike. La început se ocupau cu distribuirea de pantof sport japonezi Onitsuka Tiger. Este foarte interesant faptul că denumirea inițială a firmei a avut legătură cu numele berii preferate a unuia dintre patroni. Knight a fost întrebat în Japonia despre denumirea firmei pe care o reprezintă și din lipsa unei idei mai bune a inventat o denumire, care a reprezentat o combinație între alcoolul preferat și direcția principală de activitate a companiei. Așa a apărut Blue Ribbon Sport. Numele Nike, însă, a apărut pentru prima dată ca denumire a uneia dintre colecțiile independente de încălțăminte pentru fotbal, dar cu timpul a ajuns să se refere la întreaga producție.
Inovație și profesionalism
Încă din perioada în care marca nu avea o strategie de dezvoltare bine pusă la punct, fondatorii ei și-au concentrat atenția asupra perfecționării produselor destinate clienților. Fiind fascinat de jogging, Bowerman a vrut să creeze o încălțăminte ușoară, potrivită pentru persoanele care ies des la alergat. De aceea deseori modifica pantoful până obținea un rezultat mai bun și o încălțăminte de calitate mai ridicată. Sam Bowerman a fost antrenor de atletism și un alergător pasionat, prin urmare încă de la început a știut foarte bine care sunt cerințele și nevoile potențialilor clienți. Bowerman a ținut cont de toate acestea în vederea realizării produselor deosebite. Așa a luat naștere brandul, care a reușit să satisfacă așteptările sportivilor, trezind astfel interesul pentru un stil de viață activ, începând din Statele Unite până în cele mai îndepărtate colțuri ale lumii.
Zeița greacă a secolului XXI
În prezent, valoarea brandului Nike este estimată la aproximativ 100 de miliarde de dolari, iar stilul de viață pe care l-a conturat a devenit un model pentru foarte mulți oameni din întreaga lume. Binecunoscutul slogan publicitar al brandului Nike „Just do it!” a devenit un mesaj energic și motivant, care ilustrează în mod clar obiectivele și aspirațiile brandului. La rândul său, logo-ul firmei reflectă cu exactitate ideea de îmbrăcăminte sport și se întrepătrunde cu denumirea brandului. Linia dinamică Nike, cunoscută la nivel mondial, a fost destinată să înfățișeze aripile zeiței victoriei din mitologia greacă. Bineînțeles că la baza politicii companiei nu stau doar activitățile de marketing, ci și valorile care decurg din produsele lor.
Alege încălțămintea marca Nike:
Alege îmbrăcămintea marca Nike:
Alege accesoriile marca Nike: