Deși, din punct de vedere matematic, “zero” înseamnă lipsă de ceva, designerii brandului din Oregon au o opinie diferită, motiv pentru care au numit astfel unul dintre modelele din seria Air Max. Nike Air Max Zero a ajuns în magazine în martie 2015, dar trebuie remarcat faptul că proiectul lor a existat chiar și înainte să fie lansat pe piață de Tinker Hatfield Air Max 1.
Teoretic, Air Max Zero ar fi putut să vadă lumina zilei în anii '80, deoarece ideea designului acestor pantofi a apărut în capul lui Tinker Hatfield încă de atunci. Emblematica pernuță de aer era deja folosită de Nike în multe modele și a câștigat simpatia multor fani. Hatfield a căutat să îmbunătățească această tehnologie și să-i crească popularitatea printre fanii Nike. Fanii înrăiți ai modelului Air Max cunosc probabil povestea călătoriei lui Hatfield la Paris, unde designerul a fost inspirat de clădirea Centre Pompidou din districtul Beaubourg. Trebuie remarcat faptul că Hatfield nu a proiectat imediat pantofii iconici în forma în care îi cunoaștem acum. După ce s-a întors de la Paris, designerul talentat s-a așezat la masa de schițat și a creat o mulțime de schițe și prototipuri. La una dintre etapele lucrării sale a fost creată o schiță, care prezintă în mare măsură ceea ce este acum cunoscut ca modelul Nike Air Max Zero.
Angajații Nike căutau inspirație pentru a crea un proiect original pentru a doua ediție a evenimentului Air Max Day. În acest scop, ei au început să navigheze în arhivele companiei, unde au descoperit un desen creat cu mulți ani înainte de Hatfield Tinker. Pe baza schiței, a fost posibil să se deducă că Hatfield era interesat, mai înainte de toate, de a garanta comfortul optim al utilizatorului. Proiectul a inclus detalii neobișnuite în zona degetelor, care seamănă cu soluțiile implementate în 1985 pentru modelul Sock Racer. Acest lucru implică faptul că Tinker a avut talentul și viziunea necesară pentru a fi mereu înaintea timpului. Unul dintre cei mai populari designeri de pantofi sport ai brandului a fost inspirat de această schiță când a schimbat modelul obișnuit al călcâiului cu o baretă exterioară, care a fost reflectată mai întâi în modelul Nike Air Huarache, debutând pe piață în 1991. De ce, prin urmare, desenul lui Hatfield a reprezentat un produs finit neschimbat încă în anii '80 și a intrat în magazine abia în 2015 Designul a fost foarte avansat din punct de vedere tehnologic, iar punerea sa în aplicare nu a fost posibilă pentru perioada în care a fost creat. Ca rezultat, am primit modelul Air Max 1, care era o versiune simplificată a lui Zero. Din fericire, valoroasa schiță nu a fost aruncată, ci a fost păstrată în arhivele grupului din Oregon ani de zile, motiv pentru care proiectului Air Max Zero a putut să vadă, în sfârșit, lumina zilei. Proiectul a fost condus de Graeme McMillan, care s-a întâlnit cu Tinker Hatfield la începutul lucrării pentru a discuta toate detaliile. McMillan a simțit responsabilitatea imensă pe care și-a asumat-o. La urma urmei, el trebuia să creeze o interpretare modernă a unor pantofi inventați de un designer renumit, precum Hatfield. Tinker i-a dat colegului său multe sfaturi valoroase și a subliniat faptul că acest model este, în primul rând, creat cu scopul de a asigura comfortul maxim.
Graeme McMillan a depus toate eforturile pentru a se asigura că cele mai inovatoare soluții tehnologice se găsesc în încălțămintea Air Max Zero. De aceea putem găsi panouri sudate exterior, al cărei scop este să sublinieze caracterul modern al modelului. Acest tratament a minimalizat cantitatea de plastic necesară producției, ceea ce a afectat, în cele din urmă, greutatea acestui model. Zonaa degetelor a fost acoperită cu fibre monofilament, garantând, astfel, comfortul general de utilizare și ventilația. Totul a fost așezat pe talpa Air Max 1 Ultra. Spuma Phylon garantează absorbția șocurilor, iar acest lucru, în combinație cu sistemul Air, se traduce în proprietăți de amortizare de neegalat. Până în prezent, Nike Air Max Zero a apărut într-o gamă largă de culori, iar designerii lucrează în mod regulat la ediții noi.